Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Garancia

Az Internetplaza Kft. az általa forgalmazott termékekre a Ptk-ban meghatározott mértékű szavatosságot, illetve egyes termékekre garanciát (jótállás) vállal. A nem rendeltetésszerű használat során keletkezett károkért a vásárlót terheli mindennemű felelősség!

A szavatossági igény érvényesítése

A vevő minőségi kifogás esetén a termék megjavítását, cseréjét, árleszállítását kérheti illetve elállhat a szerződéstől.

A szavatossági jogok érvényesítésénél 6 hónapot meghaladó hibabejelentésnél a vevőnek kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, vagy a hiba már a termék megvásárlásakor is fennállt. A szavatossági igényt akciós termékek esetén is érvényesíteni lehet, amennyiben a kereskedő nem jelöli meg az akció okát, vagy a kifogás más hibára vonatkozik. A szavatossági igény érvényesítésére 2 év áll a vevő rendelkezésére. Nem számít bele a határidőbe a kijavítási időnek az a része, amikor a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A határidő a javított, vagy kicserélt részre újra kezdődik.

A minőségi kifogás rendezésének módja a következő. Amennyiben Ön a terméket futárszolgálattal kapta kézhez, minőségi kifogásával a Sneci.hu ügyfélszolgálatához kell fordulnia.  A minőségi kifogás megtételekor jegyzőkönyvet kell felvenni, amiben a vevőnek részleteznie kell a hibát, az érvényesíteni kívánt igényt és a kifogás rendezésének módját. Amennyiben a forgalmazó eltér a kifogás rendezésének módjától, azt e-mailben jelzi a fogyasztó felé. A forgalmazónak jogában áll más rendezési módot választania, ha a vevő által kívánt rendezési mód aránytalanul nagy többletköltséggel járna a forgalmazó részére. Ha a webshopban sem javítási, sem csereigény nem érvényesíthető, a vevő árleszállítást, vagy cserét igényelhet. Jelentéktelen hiba miatt a szerződéstől való elállásra nincs lehetőség.

„(a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a webáruház a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a webáruház a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.” PTK 306.

Carp Academy, Nevis termékeke esetében 10000 Ft-alatt termékeknél kizárólag szavatosságot vállal a gyártó. 

A garanciális igény érvényesítése

Az Internetplaza Kft. adott termékeire a jogszabályban előírt jótállási határidőt alkalmazza, bizonyos termékeknél egy éven túli garanciát biztosít.

A garanciális jogok érvényesítésének menete. Amennyiben Ön a terméket futárszolgálattal kapta kézhez, minőségi kifogásával a Sneci.hu ügyfélszolgálatához kell fordulnia.

A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a jótállási igény nem érvényesíthető. A jótállási igényt akciós termékek esetén is érvényesíteni lehet, amennyiben a kereskedő nem jelöli meg az akció okát, vagy a kifogás más hibára vonatkozik.

A jótállási határidő az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet szerint a fogyasztási cikknek a fogyasztó részére történő átadásnak a napjával kezdődik. Jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. ( 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet. A jótállás időtartama alatt a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék a vásárláskor hibátlan volt, illetve, hogy a hiba a használat során következett be a termékben. Egy év letelte után a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba a termékben már a vásárlás idejekor is fennállt.

Jótállási igény esetén a vevő kérheti a termék javítást, cseréjét, árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől. Ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az más jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséggel járna a forgalmazó részére, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, illetve a vevőnek okozott kényelmetlenséget, a forgalmazó választhat más teljesítési módot. Ha a vevő sem javítási, sem csereigényét nem tudja érvényesíteni, árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt a szerződéstől való elállásra nincs lehetőség.

Garanciális időn belül meghibásodott terméket lehetőleg saját csomagolásában, a vásárlást igazoló számlával, vagy blokkal, a garanciajeggyel veszünk át javításra. A garanciaérvényesítés megkezdése futárszolgálattal történt vásárlás esetén a terméket, az Internetplaza Kft.-nek visszajuttatva.

A terméket jegyzőkönyvvel együtt vesszük át, az átvételt iktatjuk. Ha a termék javítható, akkor a legrövidebb időn belül javítjuk és visszaküldjük Önnek. Ha nem javítható és lehetőség van cserére, akkor a terméket cseréljük. Ha nem tudjuk cserélni a terméket lehetőséget adunk hasonló termékre való cserére, vagy visszatérítjük a termék árát. Botalkatrész javításnál, ha valamelyik tag pótlásáról van szó, a Szakszerviznek a javításhoz az egész botot vissza kell juttatni, így kerülhető el az esetleges illesztési probléma. Amennyiben látható, hogy az orsóházat megbontották, az a garancia azonnali elvesztését vonja maga után. A garanciális elbírálást minden esetben Szakszervizünk végzi.